środa, 15 stycznia 2020

Wierszyki na Dzień Babci



Babcia jest jak dobra wróżka
posiedzi obok łóżka,
opowie bajeczkę przed snem
i zawsze sprawia, że dużo jem.
Ma czarodziejską moc zapewne
i dzisiaj zmieni się w królewnę.
Dzisiaj jest święto wszystkich Babć !

***

Nie umiem pisać, układać wierszy,
a ten Dzień Babci jest moim pierwszym.
Nie umiem czytać, nie umiem liczyć,
z pomocą rodziców, więc pragnę życzyć
dla mojej Babci: dużo radości,
niech żyje sto lat w zdrowiu i miłości !

***

Babcia - moja kochana !
Babcia - jak druga mama !
Nie ma lepszego lekarstwa na bóle,
niż gdy mnie babcia przytula czule.
Babcia się troszczy, lubi rozpieszczać,
jak zacznie karmić - nie może przestać.
Babci nie można nikim zastąpić,
więc trzeba ją cenić i pochwał nie skąpić.

***
Siadaj Babciu, siadaj blisko.
Zaraz ci opowiem wszystko:
prawie całą noc nie spałam,
bo prezenty wymyślałam.
Na kanapie się kręciłam, 
aż dla ciebie wymyśliłam:
z lodu broszkę i korale,
i śniegowe cztery szale.
Dziesięć czapek w śnieżną kratkę
i lodową czekoladkę.
Jak nie będzie ci smakować,
to mnie możesz poczęstować.

***

Dziś Dzień Babci !
Nie psocimy ! Tylko dobrze ci życzymy.
Ty wybronisz nas od draki,
bośmy małe rozrabiaki.
Całujemy cię serdecznie.
Żyj nam Babciu długowiecznie !


4 komentarze:

  1. Prześliczne wierszyki, można by by je wykorzystać także w szkole :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wiersze, masz talent!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ale te wierszyki nie są mojego autorstwa, tylko znalezione w sieci i ogólnodostępne. Własne wierszyki zawsze podpisuję.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny i pozostawiony komentarz !